Att mäta kundnöjdhet

I kundservice kan du mäta i princip allt, men några av de viktigaste nyckeltalen för att få koll på din kundnöjdhet är: Nöjd-kund-index (NKI), Net Promoter Score® (NPS) och Customer Effort Score.

att mäta kundnöjdhet

Att mäta kundnöjdhet

NKI – Ett nyckeltal för att få koll på er kundnöjdhet

nyckeltal för kundnöjdhet

NPS – Hur lojala är era kunder?

CES – Kundresan

kundresan

Vad ska man mäta?

Vad påverkar kundnöjdheten?

Höj kundnöjdheten med Indicate me

Med Indicate me behöver du inte leta efter orsakerna eller diskutera och prioritera förändringar. Utöver kvalitétsundersökningar, så erbjuder Indicate me ett fullständigt uppföljningsverktyg av kundservice. I systemet kan du automatiskt hitta dina förbättringsområden. Därmed vet du direkt vart du ska börja genomföra förändringar för att det ska ge störst effekt. 

Automatiska notiser för att höja kundnöjdheten